Har i princip dött backdöden och skogsdöden efter detta pass

Dags för ett NMTpass idag, första på 1.5 vecka och lite abstinens hade jag innan passet.

Ikväll hade vi en gästinstruktör från Uppsala då våra vanliga instruktörer hade förhinder.Vi var 14 tappra som hade kommit till dagens pass.

Joggade bort till fotbollsplanen bakom Mimerhallen och körde lite lätt uppvärming med att försöka brotta ner varandra bla, detta slutade med ett riktigt snyggt blåmärke efter en tumme på min överarm.

Uppvärmningen fortsatte och nu rakt ut i högt gräs för att ta oss till en ny gräsplätt, här kommer det tankar tänk ifall det finns orm och fästingar i detta gräs.Men de går inte att tänka i sådana här fall utan det är bara att köra.

Här gjordes det många olika övningar för bålstyrka mest, både individuellt och i par. Alltifrån Trädet till sit ups. Men mellan varje övning så skulle vi även springa en bra bit bort och runda ett elskåp. Nu var jag rejält trött och sliten.

Jaha efter detta så skulle vi jogga tillbaka över fotbollsplanerna och till den stora backen som finns vid spåren.

Här var de alltifrån att köra sin kompis upp för backen i skottkärran till att gå björngång. Nu var det mjölksyra i benen och jag var beredd att sätta mig mitt i backen och sitta kvar där.

När allt var klart i backen så samlades vi ovanför backen och fick veta att vi skulle ta oss igenom skogen ner till elljusspåret som går nedanför. Vi stod på en stig och trodde att det var den vi skulle springa på men så fel vi hade, vi skulle rakt ut i terrängen och ta oss upp och ner ett antal gånger. När vi kom upp igen till stigen så var det mer bålövningar, nu värkte alla muskler och jag var totalt slut.
Vi avslutade denna skogsövning med att springa rakt ner i skogen igen fast denna gång två och två och hålla varandra i handen, skit tungt men jag fixade det, mkt tack vare peppen från den som jag sprang med,

Tillbaka till grusbacken och köra lite övningar, vi förlorade och de vinnande lagen fick göra armhävningar då

Sen var det lätt jogg tillbaka till Mimerhallen och där blev det såklart upphopp, denna gång 25st i grupp och sen välbehövlig stretch innan passet var klart.

Ett annorlunda pass och tror aldrig jag svettats så mycket som idag. Idag var även ett sådant pass då det behövdes mkt pepp och alla hjälptes åt igenom alla övningar



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elin springer

Vägen mot nya personbästa och nya utmaningar

RSS 2.0